КУЛТУРНИ ПРОГРАМИ
Промоција књиге поезије Радомира Уљаревића „Пепео“
У организацији Народне библиотеке Будве у сриједу, 23. јуна са почетком у 20 часова биће представљена књига поезије Радомира Уљаревића „Пепео“ за коју је аутор добио престижну Змајеву награду Матице српске за најбољу пјесничку збирку написану на српском језику у 2020. години. О књизи ће у Академији знања говорити књижевник и књижевни критичар Желидраг Никчевић и аутор, Радомир Уљаревић, а модератор биће Станка Станојевић.
Радомир Уљаревић је рођен 1954. године. Објавио је сљедеће књиге: Мијена 1979, Бритва 1980, Прикупљање података 1981, Примални крик 1985, Преса 1985, Зимски дворац 1990, Двострука колевка (избор из поезије) 1991, Предговор 1991, Говори и чланци 1993, Песме и преводи (избор из поезије) 1994, Pamantul fagaduintei (на румунском)1997, Опис 2000, Intoarcerea lui Prometeu (на румунском)2000, Ни а 2002, Неке ствари и остало 2007, Црна кутија 2008, Билећко пророчанство 2010, Школа одучавања 2015, Нови часови 2017, Черна скриња (на словачком) 2018, Градиво 2019.
За збирку пјесама „Пепео“, пјесник, књижевни критичар, есејиста и издавач Гојко Божовић је казао између осталог и сљедеће :“ „Нова књига песама Радомира Уљаревића ПЕПЕО преиспитује зло како у историји, тако и у савременом контексту. Ако је у једној од претходних књига проговорио у име дечака, избеглице из Сирије, који је смрт нашао на несуђеној обали свог избеглиштва: „Све ћу вас казати код Бога“, у књизи „Пепео“ песник се суочава с неким од најужаснијих догађаја Другог светског рата и историје која је постала наша свакодневица. Од логора и јама, усташких злочина и прогона, преко злочина ОЗНЕ и искуства репресивног комунистичког поретка, до савремених ратова и војних интервенција, злочина и људских патњи, политичких манипулација и идеолошког инжењеринга, песник истрајно разматра присуство зла у историји и свакодневици. Зло није инцидент, читамо у овим етички узнемиреним и ангажованим песмама, већ је оно трајно присуство у људском искуству које непрестано мења форме у којима се појављује у различитим часовима историје, али не мења интензитет своје објаве. Критички тон Уљаревићевих песама полази од њихове документарне основе.“
©Народна библиотека Будве 2018